Raudhatus Sakinah Master Training & Consultancy ditubuhkan pada tahun 2009. Penubuhan ini adalah rentetan dari pengalaman mengurus dan mendidik remaja puteri di rumah perlindungan Raudhatus Sakinah. Usaha ini diluaskan lagi dengan terwujudnya RS Master Training & Consultancy untuk membimbing dan mendidik serta memperkasakan lagi jiwa remaja yang kian rapuh akibat dari perubahan sosial yang mendadak.

RS Master Training & Consultancy ini diwujudkan dengan tujuan menfokuskan kepada latihan dan bimbingan (Training & Consultancy) kepada remaja, belia dan golongan dewasa, khusus kepada pembinaan sahsiah yang jitu berteraskan kepada methodolgi Al-Quran dan As Sunnah.

RS Master akan membimbing golongan remaja, belia, mahasiswa dan dewasa untuk kembali membangunkan potensi diri menerusi jalan yang benar menuju kepada kejayaan total.

Model pembangunan ini adalah berdasarkan kepada model pembangunan P-I-E-S (Physical-Intellectual-Emotional-Spiritual) yang mana ia menjadi teras utamanya adalah pembangunan spirituil.

Sehubungan dengan itu, RS Master mempunyai visi dan misi yang besar untuk direalisasikan dalam tahun 2010:




VISI


Menjadi satu badan pertama dan berhemah dalam usaha mengurangkan
gejala tidak sihat di peringkat nasional dan internasional menjelang 2011
sehingga mencapai zero zina.



MISI


1. Melaksanakan latihan dan perundingan untuk remaja, belia, dewasa serta golongan profesional bagi tujuan menyampaikan maklumat dan memberi kesedaran.

2. Membina lebih ramai lagi tenaga (man power) untuk berada di dalam satu barisan bagi menangani permasalahan yang makin serius dikalangan profesional, NGO, persatuan, individu dan sebagainya.

3. Membina lebih luas rangkaian (networking) dengan pihak terbabit dalam usaha menyampaikan mesej utama ABJZ di peringkat lebih tinggi iaitu di peringkat nasional.

4. Memperkayakan, merangka dan membina pelbagai pakej latihan ABJZ bagi memenuhi permintaan.

5. Menghimpun 1000 Belia dan Remaja pada 31 Disember 2010, yang bersungguh-sungguh untuk mengatakan tidak kepada zina.



Visi dan Misi ini adalah terletak di bahu kita bersama. Ia tidak akan mampu direalisasikan oleh kita satu kumpulan sahaja. Mari kita bersama melakar sejarah, membina semula generasi kita secara kolektif!

Tentang Penganjur

My photo
Kami menyediakan latihan dan bimbingan kepada remaja belia untuk menjayakan kempen Anda Bijak Jauhi Zina

Info Terkini ABJZ

"Dapatkan ABJZ Tools yang berharga RM 3500 untuk anda! Latihan dan segala kemudahan latihan ada disediakan di dalam tools ini. Ia mengandungi 1 set DVD ABJZ (Bahan bermultimedia), Buku ABJZ, Kad Ahli, Latihan Berkala dan manual ABJZ yang terkini"

Jadilah sebahagian dari kami di Raudhatus Sakinah Master Training & Consultancy

Anda ingin menjadi jurulatih Fulltimer/ Partimer?

Ingin Menjadi Jurulatih (Trainer) ABJZ sepenuh masa atau separuh masa? Hubungi Mohd Syamil di talian 0169398199 atau Pn Rosmawati Zainal 0192386333

ALAMedia

Pengarah Raudhatus Sakinah Berhad

Pengarah Raudhatus Sakinah Berhad
Pn. Rosmawati (Ummi Roses)

Demi Masa

Komentar